Artikkelit

Yrityksen markkinointi. Ota nämä 3 asiaa huomioon!

yrityksen markkinointi

Yrityksen markkinointi on yksi yritystoiminnan tärkeimmistä osa-alueista, mutta joka silti usein jää aivan liian vähälle huomiolle ja usein yrityksen markkinointi koetaan pelkkänä pakollisena kuluna kirjanpidossa, johon panostetaan ehkä jos sattuu jäämään hieman ylimääräistä.

Todellisuudessa yrityksen markkinointi, kuitenkin pitäisi olla lähes tulkoon se ensisijainen asia, johon panostaa, sillä yrityksen markkinointi on se, jolla saadaan yritykselle huomiota, kasvatetaan tunnettavuutta, saadaan liidejä ja siten saadaan niitä asiakkaita, joita palvella.

Miksi yrityksen markkinointi on niin tärkeää?

Nykyajan tärkeimpiä kilpailuvaltteja on huomio. Jos yrityksesi ei saa huomiota, eli jos kukaan ei koskaan kuule yrityksestäsi muuten kuin puskaradion kautta on yrityksesi kasvu äärimmäisen hidasta. Käytännössä yrityksesi kasvustrategia on silloin haalia muutamat asiakkaat esimerkiksi ystävä- tai perhepiiristä ja luottaa, että sana lähtee leviämään ja silloin tällöin postailla someen päivityksiä. Joskus se toimiikin, mutta äärimmäisen hitaasti.

Oikein hoidettu yrityksen markkinointi tekee yrityksesi tunnetuksi oikean yleisön keskuudessa, josta pystyt kohdennetummalla mainonnalla tuottamaan liidejä ja siten kasvamaan erittäinkin nopeasti. Tämä ei pelkästään tee myyntiin käytetystä ajasta merkittävästi tehokkaampaa vaan myös auttaa yritystäsi saamaan kannattavampia asiakkuuksia.

Kohdenna yrityksen markkinointi oikein

Yksi tärkeimpiä tekijöitä yrityksen markkinoinnin suunnittelussa ja toteutuksessa on varmistaa, että yrityksen markkinointi kohdennetaan oikein, eli sinne missä asiakkaidesi huomio on.

Nykyaikana asiakkaidesi huomio ei ole paikallislehdissä, bussien tai taxien kyljissä, tv-mainoksissa, radiomainoksissa tai postissa tulevissa esitteissä vaan suurin osa ajasta käytetään nykyään verkossa ja ensisijaisesti mobiililaitteiden parissa. Kohdentamalla yrityksen markkinointi digitaalisen markkinoinnin kanaviin tavoitat haluamasi yleisön kaikkein tehokkaimmin ja kustannustehokkaimmin.

Digitaalinen markkinointi mahdollistaa yrityksen markkinoinnin kohdentamisen esimerkiksi asuinpaikan, iän, kiinnostuksen kohteiden, ammatin ja ostoaikeiden (kyllä, ostoaikeiden) perusteella, eli voit todellakin kohdentaa markkinoinnin alueellasi oleville henkilöille, jotka ovat juuri nyt kiinnostuneita tarjoamastasi palveluista tai tuotteista.

Lataa ilmainen opas digitaaliseen markkinointiin tästä!

Valitse oikea kumppani yrityksen markkinointiin

Yrityksen markkinointi on kuitenkin aikaa ja väärin tehtynä myös rahaa vievää ja siksi yrityksen markkinointiin kannattaakin valita luotettava kumppani, joka hoitaa kanssasi tai puolestasi markkinoinnin suunnittelun, toteutuksen ja hallinnoinnin.

Lisätietoa digitaalisesta markkinoinnista saat ilmaisesta digitaalisen markkinoinnin oppaastamme ja kerron mielelläni lisää siitä miten yrityksesi voi parhaiten hyödyntää nykyajan tehokkaimpia digitaalisen markkinoinnin palveluita. Täytä alla oleva lomake ja lataa ilmainen opas digitaaliseen markkinointiin.

Lataa ilmainen opas digitaaliseen markkinointiin

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *