Vuoden kovin myyntisesonki tulee – oletko valmis?

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Artikkelin sisältö

Lahja- ja juhlasesonki tulee taas ja tunnetusti oikein käytettynä se on monen yrityksen myynnin kannalta yksi vuoden merkittävimmistä sesongeista!

Kaikkien yritysten tulisi käyttää tämä sesonki hyväksi tavalla tai toisella mm. lahjavaihtoehtoja tarjoten.

Käy läpi alla oleva lista ja varmista, että yrityksesi on valmiina tulevaan juhlasesonkiin!

1. Tietävätkö potentiaaliset ostajat tuotteistasi? Varmista, että tuotteesi, palveluksi, katalogisi, verkkokauppasi tai lahjakortti-vaihtoehtosi tavoittavat oikean kohdeyleisön. Jos ostajat eivät tiedä tuotteistasi – eivät he niitä voi ostaa. Sosiaalinen media ja Google Display mainonta ovat markkinoiden tehokkaimpia kanavia tietoisuuden lisäämiseen ja näkyvyyden hankintaan.

Markkinoinnissa on tehokkaita ja vähemmän tehokkaita kanavia. Älä kuitenkaan laske tuotteidesi myyntiä yhden kanavan tai palvelun varaan. Markkinointia tulee ajatella yhdenmukaisena kokonaisuutena. 

2. Onko sivustosi valmiina? Jos yritykselläsi on jokin sesonkituote, onko se helposti ostettavissa verkosta? Verkkosivustollasi on merkittävä rooli asiakkaan ostopäätöksessä. Jos asiakas ei pysty helposti tilaamaan tai tekemään muuta ostopäätökseen johtavaa toimintoa sivustollasi – hän todennäköisesti poistuu sivustoltasi etsimään helpompaa vaihtoehtoa.

Varmista, että sivustosi ohjaa haluttuun toimenpiteeseen ja että se on helposti toteutettavissa sivustollasi. Varmista, että mainoskampanjoiden laskeutumissivut ovat kunnossa ja tarvittaessa avaa uusia laskeutumissivuja, jotka keskittyvät ainoastaan ohjaamaan asiakkaan haluamaasi toimintoon kuten lomakkeen täyttöön tai tilaukseen.

Varmista myös, että uudelleenmarkkinointiin tarvittavat toimenpiteet on tehty. Ilman uudelleenmarkkinointia menetät ison osan potentiaalisista asiakkaista.

3. Kuinka saat sesonkina ostavat ostamaan uudelleen? Onko jälki- ja uudelleenmarkkinointi strategiasi kunnossa? Ne jotka ostavat yritykseltäsi kerran, ostavat myös uudelleen jos yhteydenpito asiakkaaseen pidetään kunnossa.

Kuinka saat sivustollesi tarjouksen perässä saapuneen potentiaalisen asiakkaan yhteystiedot? Onko uutiskirjetyökalusi ajantasalla?

Varmista, että edellä mainitut asiat ovat kunnossa niin saat tulevasta myyntisesongista parhaan hyödyn irti!

Kerro meille toiveesi ja tavoitteesi – me hoidamme loput!

Aloita

Kuusela
Kuusela

Täytä lomake niin olen sinuun yhteydessä