Verkkokaupan mainostaminen: Kuinka saada verkkokauppa tuottamaan?

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Artikkelin sisältö

Tuntuuko, ettei verkkokaupassasi ole riittävästi kävijöitä?

Tai onko kävijöitä paljon, mutta vain todella pieni osa tekee tilauksen?

Vai ostavatko asiakkaat vain kerran?

Vuoden 2016 puolella olemme tehneet useita yhteistyösopimuksia verkkokauppiaiden kanssa, joiden ongelmana on ollut jokin tai kaikki edeltävistä ja siksi olemmekin paneutuneet entistä enemmän itsekin verkkokaupoille sopiviin markkinointistrategioihin.

Alla 3 ilmaista ohjetta siihen miten saat verkkokaupan tuottamaan paremmin.

Ensimmäinen askel on liikenteen ohjaaminen verkkokauppaasi. Kävijöitä tulee olla paljon, mutta kävijöiden tulisi olla ainakin jollain tasolla jo valmiiksi kiinnostuneita myymistäsi tuotteista.

Kuvitellaanpa tilannetta, jossa olet uusien kenkien tarpeessa ja huomaat mainoksen, jonka mukaan jossain liikkeessä myydään tuotetta, jota tarvitset, mutta paikalle mentyäsi huomaat, että koko liikkeessä ei olekaan kyseistä tuotetta.

Todennäköisesti poistut liikkeestä välittömästi ja suuntaat liikkeeseen, jossa tiedät varmasti olevan tuote, jota olet vailla.

Sama periaate pätee myös verkkokauppaan. Kuka tahansa nykyaikana osaa käyttää esimerkiksi hakukonemainontaa tai sosiaalisen median mainontaa ohjatakseen sivustolle liikennettä, mutta miten varmistat, että nämä kävijät ovat sellaisia, joita sivustolle kannattaa ohjata maksullisella mainonnalla?

Jos haluat mainoseuroillesi vastinetta, ota yhteyttä myyntiimme.

 

Toiseksi mietitään sitä, miten kävijät saadaan tekemään ostopäätös. Kaikille on selvää se, että verkkokauppa on yrityksesi edustaja ja myös myymälä netissä ja siksi sen tulee olla vähintään yhtä edustava ja helppokäyttöinen kuin fyysinen myymälä olisi.

Oletko joskus törmännyt tilanteeseen, jossa et liikkeessä asioidessasi löydä etsimääsi tuotetta etkä myös saa palvelua tilanteen korjaamiseksi?

Miten toimit?

Mikäli toimit kuten valtaosa, todennäköisesti poistuit liikkeestä ja menit paikkaan, josta löysit tuotteen helpommin tai ainakin sait palvelua.

Samoin toimitaan myös netissä. Mikäli asiakas kokee, että ei löytänyt etsimäänsä tuotetta, selaimen vasemmasta yläkulmasta löytyy “edellinen” painike, jonka kautta asiakas poistuu myymälästä ja menee seuraavaan vaihtoehtoon kunnes sopiva palveluntarjoaja löytyy.

Varmista siis, että verkkokauppasi on riittävän helppokäyttöinen kaikilla laitteilla. Mikäli sinusta tuntuu, että tämä saattaisi olla syy vähäiseen myyntiin tilaa ilmainen sivustoanalyysimme.

Se, että verkkokaupasta on helppo poistua tarkoittaa myös sitä, että mikäli asiakas syystä tai toisesta haluaakin harkita päätöstään hän tekee niin. Näissä tilanteissa usein myös käy niin, että mietintä venyy ja venyy ja lopulta unohtuu. Siksi on tärkeää tavoittaa ne asiakkaat, jotka kävivät sivustollasi, tutustuivat vaihtoehtoihin, ehkä jopa löysivät sopivan, mutta eivät vielä tehneet tilausta.

Ota yhteyttä markkinoinnin ammattilaisiimme ja kysy miten tämä tapahtuu.

 

Kolmas vaihe on jo ostaneille asiakkaille myyminen. Tämä on oikein toteutettuna yksi helpoimmista tavoista kasvattaa myyntiä, sillä nämä asiakkaat luottavat jo valmiiksi yritykseesi ja tuotteisiisi. He tietävät, että saavat mitä tilaavat.

Mutta kuinka tämä käytännössä tapahtuu?

Asiakas osti, poistui verkkokaupasta ja katosi.

Nykyajan äärimmäisen tehokkailla mainonnan kohdennustyökaluilla pystymme halutessasi tavoittamaan uudelleen ne asiakkaat, jotka ovat tilanneet jotain. Etkö ole varma miten tämä käytännössä toimisi juuri sinun kohdallasi?

Ota yhteyttä markkinoinnin ammattilaisiimme alla olevalla lomakkeella ja pyydä lisätietoa!

Kuusela
Kuusela

Täytä lomake niin olen sinuun yhteydessä