Näin vetoat asiakkaaseesi ajankohtaisella markkinoinnilla.

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Artikkelin sisältö

Näin vetoat asiakkaaseesi ajankohtaisella markkinoinnilla.

Hyödynnetäänkö teidän yrityksenne asiakashankinnassa, markkinoinnissa ja sisällöntuotannossa ajankohtaisia tapahtumia, ilmiöitä, trendejä, brändejä ja juhlapyhiä?

Mikäli vastaus on kieltävä – saavat kilpailijanne huomion, joka kuuluu teille ja huomio tarkoittaa myyntiä.

Suunnittelemalla markkinoinnin mukailemaan ajankohtaisia, jo valmiiksi asiakkaan mielessä olevia asioita saat asiakkaasi huomion paljon tehokkaammin, kuin tarjoamalla samaa sisältöä läpi vuoden. Syy siihen miksi monet yritykset kuitenkaan eivät hyödynnä mahdollisuuksia tuottaa ajankohtaista sisältöä ja toteuttaa aina ajankohtaisia tarjouksia ja kampanjoita on ajatus siitä, että se vaatii aikaa ja vaivannäköä, joita ei ole, koska täytyy palvella niitä konkreettisia asiakkaita.

Näin varmistat, että yrityksesi sisältö ja markkinointi on tuloksekasta ja ajankohtaista.

  1. Suunnittele etukäteen. Tietyt sisällöntuotannossa ja markkinoinnissa hyödynnettvät aiheet ja sesongit toistuvat joka vuosi ja niistäkin, jotka eivät toistu tiedät melko varmasti hyvissä ajoin. Kirjaa ideoita ylös ja kerro ideoistasi yrityksesi sisällöntuotantoa ja markkinointia hoitavalla henkilölle. Sisällöntuotannon ja markkinoinnin ulkoistaminen pätevälle kumppanille helpottaa tätä merkittävästi, sillä hyvä mainostoimisto osaa antaa ehdotuksia itse.
  2. Hyödynnä automaatiota. Markkinoinnin automatisointi sekä sisällöntuotannon ja sosiaalisen median päivitysten ajastus helpottavat merkittävästi asiakashankintaprosessianne. Annamme mielellämme neuvoja automaattisen markkinointirungon luomiseen!
  3. Hyödynnä nykyiset asiakkaat ja sivustosi vierailijat. Kohdentamalla sosiaalisen median mainontaa esimerkiksi jo nykyisille asiakkaillesi pystyt tarjoamaan tarjouksia, jotka ovat voimassa vain heille. Voit myös kohdentaa mainokset jo kertaalleen sivustollesi päätyneille käyttäjille, jolloin mainonnan avulla voit vuorovaikuttaa kohdeyleisön kanssa sen mukaan, mistä he ovat olleet sivustollasi kiinnostuneita.

Fakta kuitenkin on se, että vaikka kuinka paljon teet töitä automatisoidaksesi markkinointia ja sisällöntuotantoa on se joka päiväistä työskentelyä ja jos digitaalinen markkinointi ei ole vahvuutesi tai sinulla ei ole kiinnostusta sitä hoitaa, kannattaa markkinointi antaa ammattilaiselle hoidettavaksi.

Tutustu digitaalisen markkinoinnin hinnastoomme ja valitse sinulle sopivin paketti.

KuuselaMedia on täyden palvelun digimainostoimisto ja annamme mielellämme asiakkaillemme täysin veloituksetta neuvoja sisällöntuotantoon ja sosiaalisen median päivitysten ajastamiseen.

Kasimir Kuusela
Kasimir Kuusela
Olen modernin tuloskeskeisen markkinoinnin ammattilainen laajalla osaamisella mm. hakukonemainonnasta ja sosiaalisesta mainonnasta. Ensisijainen kiinnostuksen kohteeni on uniikkien kotisivu- ja verkkokaupparatkaisujen tuotanto yhdessä asiakkaideni kanssa.

Täytä lomake niin olen sinuun yhteydessä