Artikkelit

Näin tuplaat verkkokaupan myynnin nopeasti.

Haluatko saada lisää myyntiä verkkokauppasi kautta? Todennäköisesti kyllä.

Ennen, kuin avaan vinkkejä siihen miten tuplaat verkkokaupan myynnin erittäin nopeasti – jopa ensimmäisen kuukauden aikana pyöritellään hieman sitä, mitä asioita on otettava huomioon verkkokaupan myynnin kehityksessä.

Verkkokaupan konversioprosentti.

Moniko verkkokauppasi vierailijoista tekee tilauksen? Jotta myyntiin voidaan lähteä panostamaan kunnolla täytyy verkkokaupan toteutus tukea helppoa ostamista, jotta konversioprosentti saadaan riittävälle tasolle. Toisaalta jos konversioprosentti on heikko on tässä potentiaali myynnin tuplauakseen nopeastikin.

Jos tällä hetkellä verkkokaupan konversioprosentti on 1 % eli sadasta yksi tekee tilauksen – tuplaat myynnin jo kehittämällä kauppaasi siten, että saat konversioprosentin nostettua kahteen prosenttiin.

Verkkokaupan konversioprosentin tietäminen on tärkeää siksi, että se auttaa selvittämään paljonko kauppaasi teoriassa tarvitaan kävijöitä, jotta myynti saadaan halutulle tasolle.

Tulosta digimarkkinoinnilla.

Verkkokaupan myynnin kehitys ilman mainontaa on lähes mahdotonta. Se, että verkkokaupan mainonta toimii ja tuo myyntiä ei kuitenkaan ole itsestään selvyys. Kuka tahansa saa hankittua näkyvyyttä ja liikennettä kauppaan, mutta se, että verkkokaupan vierailijoista mahdollisimman suuri osa tekee tilauksen vaatii mainonnan tulosoptimointia. 

Lisäksi mainonnassa on otettava huomioon budjetin suhde tuottoon, eli vaikka saisit mainonnalla tilauksia, mutta yhtä tilausta kohden käytetty mainosbudjetti ylittää tilauksesta saadun tuoton ei myynnin tuplauksessa ole järkeä.

Verkkokaupan myynnin tuplaus.

Nopein tapa tuplata verkkokaupan myynti on yksinkertaisesti selvittää ketkä ostavat tuotteitasi ja mitkä markkinointikanavat ja kohdennukset toimivat parhaiten ja skaalata toimintaasi tämän perusteella.

Eli selvitä, mitkä markkinointikanavat tuovat tilauksia siten, että mainonta on tuottavaa. Jos Facebook mainostilisi kertoo, että jokaista 1000€, kohden jonka käytät Facebook mainontaan saat 3000€ myyntiä on erittäin odotettavissa, että tuplaamalla mainosbudjetin tuplaat myös myynnin.

Selvitä myös, mitkä sijoittelut toimivat parhaiten. Jos mainostilisi perusteella esimerkiksi mobiilikäyttäjiltä tulee paljon klikkauksia, mutta ei tilauksia on syytä epäillä, että kaupassasi on jotain mikä tekee mobiilikäytöstä haastavaa. Tällöin voit joko kehittää kauppaasi mobiiliystävällisemmäksi tai ottaa mobiilisijoittelut pois käytöstä.

Myös kohdennuksia on syytä vertailla. Jos huomaat, että jostain tietystä ikähaarukasta tulee erittäin heikon konversioprosentin liikennettä sivustolle voit parantaa mainonnan tuottoa joko lakata käyttämästä mainobudjettiasi heille mainostamiseen tai tehdä heistä erillisen kohdeyleisön ja pyrkiä vastaamaan heidän tilanteeseensa paremmin mm. muuttamalla mainoksen ja laskeutumissivun sisältöä.

Mistä sitten tiedät, mitkä mainoskanavat toimivat parhaiten, mikä verkkokauppasi konversioprosentti on tai miten parannat konversioprosenttia? Mikäli nämä asiat tuntuvat vieraalta autamme mielelläni sinua ymmärtämään verkkokauppasi tuloksia paremmin ja kehittämään myyntiänne. 

Jätä meille yhteydenottopyyntö alla olevalla lomakkeella tai soita +358 44 036 6951

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *