Artikkelit

Näin myyt mitä tahansa Facebook-mainonnalla!

Uskoisitko jos sanoisin, että voit myydä Facebook-mainonnan avulla mitä tahansa?

En minäkään eikä tämä yksistään olekaan totta. Avaan kuitenkin tässä kirjoituksessa hieman sitä miten Facebook-mainonta toimii sekä strategiaa, jolla myyt aivan mitä tahansa Facebook-mainonnan avulla. Toimit sitten B2C- tai B2B-sektorilla, oli tuotteesi tai palvelusi ja varsinainen myyntikanavasi mikä tahansa voit hyödyntää tätä äärimmäisen tehokasta strategiaa yrityksesi myynnin kehityksessä.

Miten Facebook-mainonta toimii?

Facebook-mainonta mahdollistaa haluamasi kohdeyleisön tavoittamisen äärimmäisen tehokkaasti mm. iän, sukupuolen, kiinnostuksen kohteiden, elämäntapahtumien, harrastusten, ammatin sekä useiden muiden tietojen perusteella. Mainoksiasi näytetään Facebookin mainosverkoston valituissa sijoitteluissa tälle yleisölle ja hieman tavoitteesta riippuen maksat joko mainoksen näyttökerroista tai kun mainostasi klikataan, eli kohdeyleisöön kuuluva potentiaalinen asiakas siirtyy sivustollesi.

Facebook-mainontaa rakennettaessa on erittäin tärkeää ottaa huomioon asia- ja tilanneyhteys, jolloin mainoksesi nähdään. Facebook ei ole palvelu, jonka asiakkaasi avaa useita kertoja päivässä etsiäkseen ostettavia tuotteita tai palveluita eikä asiakkaasi ole Facebookia käyttäessään kiinnostunut löytämään tarjouksia vaan hän on kiinnostunut ystäviensä ja seuraamiensa sivujen ja yrityksien julkaisemista uutisista.

Tämän vuoksi et saa parasta tulosta Facebook-mainonnalla julkaisemalla palveluusi tai tuotteeseesi liittyvän kuvan, kirjoittamalla myyntitekstin ja laittamalla mainokseen hinnan ja kehoituksen "Osta nyt" ja kohdentamalla sitä kaikille mahdollisille ostajille. Toki saatat saada jokusen kaupan, mutta vain niiltä, jotka ovat juuri sillä hetkellä tuotteesi tarpeessa.

Parhaan tuloksen saat antamalla jotain. ILMAISEKSI!

Kyllä! Täysin ilmaiseksi. Enkä nyt tarkoita, että sinun pitäisi pistää rahaa tai tuotetta jakoon tai arvontaa pystyyn vaan anna asiakkaallesi arvokasta tietoa laadukkaan sisällön myötä asiakkaan yhteystietoja vastaan.

Ajatellaanpa yritystä, joka tarjoaa palvelua B2B-sektorilla ja keskimääräisen asiakkuuden arvo on 100 000 € ja tämä saadaan myymällä palvelua, jonka kuukausimaksu on 2999 €. Mahtaisiko yrittäjä saada tuloksia julkaisemalla Facebookissa mainoksen, jossa kerrotaan lyhyesti palveluistaan, ehkä hyvä tarjous, kuten ensimmäiset kolme kuukautta 50 % edullisemmin ja kehottaisi sinua olemaan häneen yhteydessä?

Ehkä, ehkä ei.

Entä jos sen sijaan hän julkaisee mainoksen, jossa kerrotaan, että hän on laatinut ilmaisen oppaan tai videon, josta saat vinkkejä tai apua johonkin yritystoimintasi osa-alueeseen ja tarjoaa sen ilmaiseksi sivustollaan? Katsot videon tai luet oppaan läpi ja oikeasti jopa saat siitä jotain uutta tietoa. Seuraavana päivänä hän kysyy sinulta sähköpostitse, että mitä pidit oppaasta tai videosta ja heräsikö tästä mahdollisesti jotain kysymyksiä, joihin kaipaat vastausta. Saat ehkä sähköpostitse muutaman ilmaisen vinkin lisää aiheeseen liittyen sekä linkkejä sinua mahdollisesti kiinnostaviin sisältöihin, kuten blogikirjoituksiin tai muihin videoihin. Opit ymmärtämään, että yrityksen tuottama palvelu toimii, on auttanut yrityksesi kaltaisia yrityksiä aiemmin ja varmasti auttaisi sinuakin kehittämään omaa liiketoimintaasi.

Kun sinua on palveltu hyvin ja olet saanut sopivissa annoksissa tietoa yrityksestä, palvelusta ja olet jopa varmistunut, että palvelu sopii sinun yrityksellesi ja nyt kysytään, että haluatko kuulla lisää tai saada tarjouksen - varmasti suostut tähän paljon mielummin. Vai mitä?

Jos mietit nyt, että miten tässä täyttyy kirjoituksen otsikossa esittämäni lupaus, eli miten tämä nyt soveltuu sinun liiketoimintaasi ja tuotteisiisi tai miten pystyisit tämän tyylisen ratkaisun ottamaan käyttöön omassa asiakashankinnassasi, me autamme. Tutustu ALL IN ONE -palveluumme, joka on yksinkertaisin tapa digitaalisen markkinoinnin sekä siihen liittyvien palveluiden ostamiseen.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *