Mitä verkkokaupan markkinointi maksaa?

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Artikkelin sisältö

Mitä verkkokaupan markkinointi maksaa?

Verkossa tuotteitaan myyvän yrityksen on pakko olla esillä verkossa ja tavoittaa asiakkaitaan. Kylmä fakta on se, että jos verkkokaupassa ei ole kävijöitä, jotka ovat kiinnostuneita verkkokaupassa myytävistä tuotteista ei verkkokauppa voi tuottaa mitään.

Oikein kohdistettu verkkokaupan markkinointi tuo yrityksen esille yrityksen kohdeyleisölle ja ohjaa asiakkaat tilaukseen.

Digitaalinen markkinointi mahdollistaa kohdeyleisön tavoittamisen erittäin tehokkaasti tarpeidensa, kiinnostusten, iän, sukupuolen, parisuhdetilanteen, asuinpaikan sekä lukuisien muiden muuttujien mukaan. Käytännössä oikein toteutettuna digitaalisella verkkokaupan markkinoinnilla on mahdollisuus tavoittaa juuri yrityksesi ihanne asiakkaat.

Kuinka paljon rahaa pitäisi sijoittaa verkkokaupan markkinointiin?

Verkkokaupan markkinoinnin hinta on täysin sidonnainen tavoitteisiisi. Kun verkkokaupan markkinointi toimii ja pystytään selvittämään keskimääräinen tilauksen tuotto sekä konversioprosentti, eli osuus kävijöistä, jotka tekevät tilauksen ja voidaan olettaa, että se pysyy samana tai saadaan optimoitua paremmaksi voidaan markkinointibudjettia kasvattaa mahdollisuuksien mukaan ja tilausten määrä kasvaa mukana.

Digitaalisessa verkkokaupan markkinoinnissa on lähes valtaosan hinnoitteluperiaatteena CPC, eli Cost Per Click, eli maksat vain, kun kohdeyleisöön kuuluva henkilö klikkaa mainosta ja siirtyy verkkokauppaan. Klikkauksen hinta märäytyy useiden tekijöiden summana, mutta yhteenvetona voidaan sanoa, että klikkausten hinta muodostuu “huutokauppa” periaatteella samalle kohdeyleisölle mainostaville mainostajien kesken. Mainonnan optimointi mahdollistaa keskimääräisen klikkauksen hinnan pitämisen aisoissa ja tämä on tärkeää erityisesti, kun tuotteiden katteissa puhutaan euroista. Tilanne, jossa maksat klikkauksesta 2,00€ ja jopa joka kymmenes mainoksen klikkaaja tekee tilauksen, mutta tilauksen kate on 20,00€ ei tuota yrityksellesi mitään.

Asiansa osaava digimainostoimisto ottaa verkkokaupan markkinoinnissa aina huomioon asiakkaan tavoitteet ja katteet ja optimoi mainontaa ja klikkausten hintoja sen mukaan, että asiakas saa mainonnalle tuottoa.

Koko mediabudjettia ei ole myöskään syytä sijoittaa yhteen kanavaan vaan verkkokaupan markkinointia tulee miettiä kokonaisuutena. Mikäli digimainostoimistosi siis käyttää vain yhtä kanavaa, esimerkiksi vain Google AdWords mainontaa ja laskee sen varaan, että se tuo parhaan tuloksen voit kysyä itseltäsi, että milloin viimeksi teit verkossa tilauksen ensimmäisellä kerralla, kun näit mainoksen tai vierailit uudessa verkkokaupassa?

Harkitessasi digimainostoimistoa varmista, että tiedät tasan tarkkaan paljonko maksat mainonnasta ja paljonko maksat talolle mainonnan hallinnoinnista.

Katso hinnastomme tästä.

Ennen kampanjan aloitusta laske rauhassa paljonko yhden tilauksen hankinta saa korkeintaan maksaa. Ota huomioon, että kun mainontaa aloitetaan menee hetki ennen, kuin kohdennukset ovat parhaat mahdolliset ja aluksi konversioprosentti kannattaa laskea todella varman päälle.

KuuselaMedia tarjoaa kokonaisvaltaisen digitaalisen markkinoinnin hallinnoinnin yrityksellesi. Avullamme säästät aikaa, vaivaa ja todellisuudessa jopa rahaa, kun et käytä budjettiasi yliampuviin hallinnointipalkkioihin etkä maksa turhasta mainonnasta. Hinnoittelumme on läpinäkyvä ja pystyt määrittelmään itse mediabudjettisi ja muuttamaan sitä täysin tarpeesi mukaan.

Valitse yrityksellesi sopivin hallinnointiratkaisu tästä.

Kasimir Kuusela
Kasimir Kuusela
Olen modernin tuloskeskeisen markkinoinnin ammattilainen laajalla osaamisella mm. hakukonemainonnasta ja sosiaalisesta mainonnasta. Ensisijainen kiinnostuksen kohteeni on uniikkien kotisivu- ja verkkokaupparatkaisujen tuotanto yhdessä asiakkaideni kanssa.

Täytä lomake niin olen sinuun yhteydessä