Artikkelit

LinkedIn-mainonta avuksi B2B-mainontaan.

LinkedIn-mainonta ei ole suomalaisille yrittäjille ja mainostajille vielä kovinkaan käytetty työkalu. Enemmän pohdintaa on LinkedInin alkorytmien toiminnasta ja siitä miten LinkedInin avulla on mahdollista saada orgaanista näkyvyyttä ja vahvistaa henkilöbrändiä.

LinkedIn-mainonta on kuitenkin erittäin tehokas tapa tavoittaa yritysten päättäjiä. Vaikka LinkedIn-mainonta on ollut mahdollista jo pitemmän aikaa on se edelleen useimmille suomalaisille mainostajille vieras alusta, johon sijoitetaan aivan liian vähän sen potentiaaliin suhteutettuna tai - mikä huolestuttavampaa - on LinkedIn-mainonta jätetty digipaletista täysin ulkopuolelle.

LinkedIn-mainonnan kohdennus.

LinkedIn-mainonta on omiaan juuri yritysten päättäjien tavoittamiseen ja se mahdollistaa mainonnan kohdentamisen työnimikkeen perusteella sekä toimialan perusteella. Lisäksi LinkedIn-mainonta on tietysti mahdollista kohdentaa alueen ja kielen perusteella sekä retargeting-kohdennuksella tavoittaa sivustosi vierailijat, jotka eivät ole vielä ottaneet yhteyttä yritykseesi.

LinkedIn-mainonnan seuranta.

Kuten aina digimarkkinoinnin suhteen on myös LinkedIn-mainonnan seuranta ja tulosten mittaus elintärkeää, mikäli LinkedIn-mainonnasta halutaan tuottoisaa. LinkedIn-mainontaa on mahdollista mitata Google Analytics-kävijäseurannan avulla esimerkiksi kävijöiden poistumaprosentin ja muun käyttäytymisen suhteen, mutta LinkedIn tarjoaa myös oman konversioseurantajärjestelmän, jonka hyödyntäminen LinkedIn-mainonnassa on välttämätöntä tulosten optimoimiseksi.

LinkedIn-mainonnan hinta.

LinkedIn-mainonta hinnoitellaan pääasiassa CPM- tai CPC-periaatteella, eli maksat joko mainoksen näyttökertojen tai mainoksen klikkauksien mukaan riippuen siitä onko yritystoiminnallesi tärkeämpää saada tehokasta näkyvyyttä kohdeyleisösi keskuudessa vai ohjata sivustollesi lisää palveluistasi kiinnostuneita kävijöitä.

LinkedIn-mainonnan eräs erittäin tehokkaista muodoista on sponsoroidut viestit, joita lähetetään haluamallesi yleisölle LinkedInin chatin välityksellä. Tämän osalta maksat tavoitettujen henkilöiden määrän mukaan.

Kokeile LinkedIn-mainontaa kanssamme!

Haluatko kokeilla LinkedIn-mainontaa? Jos et ole aiemmin mainostanut LinkedInissä hoidamme LinkedIn-mainonnan aloituksesi veloituksetta. Avaamme mainostilisi, suunnittelemme ensimmäisen kampanjasi ja kampanjan sisällön ja asennamme sivustollesi tarvittavan LinkedInin konversioseurannan, jolla saat tiedon kokeilukampanjan tuloksista.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *