Onko yrityksesi olemassa?

Jos yrityksesi ei löydy esimerkiksi Googlesta, kun palveluitasi etsitään on asiakkaallesi, kuin yritystäsi ei edes olisi olemassa - sitä ei oteta edes huomioon vertailussa kilpailijoidesi kanssa.

Me tuomme yrityksesi esille, kun tuotteitasi tai palveluitasi etsitään ja varmistamme, että asiakkaasi löytävät yrityksesi.

Mitä on hakukoneoptimointi?

Hakukoneoptimointi tarkoittaa yrityksesi kotisivujen sijoituksen parantamista hakukoneiden, kuten Googlen hakutuloksissa yrityksellesi tärkeillä avainsanoilla. Hakukoneoptimointi varmistaa, että yrityksesi on esillä, kun tuotteitasi ja palveluitasi haetaan. Hakukoneoptimointi suoritetaan yrityksesi toiminnan kannalta tärkeimmille avainsanoille.  Avainsana on hakusana tai hakusanojen yhdistelmä, jolla palveluitasi haetaan tai etsitään tietoa aiheesta, joka liittyy yrityksesi toimintaan. Esimerkiksi jos sinulla on kattoremontteja tarjoava rakennusliike ja haluat, että yrityksesi on esillä Turun alueella olisi yksi avainsana, jolle hakukoneoptimointi toteutetaan "Kattoremontti Turku".

Useat asiakkaat ovat kuitenkin yleensä heti alusta pitäen kiinnostuneita hinnasta ja siksi tehdään paljon hakuja myös mm. kysymyksellä "paljonko kattoremontti maksaa?", joten näkyvyyteen kannattaa panostaa tuottamalla sisältöä kattoremontin hinnoittelusta.

Miksi hakukoneoptimointi on tärkeää?

Ensimmäisen hakutulossivun tulokset saavat jopa 90% kävijöistä, joten mikäli yrityksesi ei löydy ensimmäiseltä sivulta joudut kilpailemaan vaivaisesta 10% osuudesta kävijöistä kymmenien muiden yritysten kanssa. Jokainen netin käyttäjä käyttää jotain hakukonetta. Jos yrityksesi ei löydy kun potentiaalinen asiakas on tarjoamaasi tuotetta tai palvelua vailla, ostaa hän kilpailijaltasi.

Hakukoneoptimointi on myös digimarkkinoinnin kannalta erittäin tärkeää. Digimarkkinoinnin kustannustehokkuuteen vaikuttaa hyvin vahvasti sivuston laatu ja sivuston sisältö. Sisällön optimointi markkinoitaviin palveluihin liittyväksi parantaa markkinoinnin laatu- ja osuvuuspisteitä, jotka ovat merkittäviä markkinoinnin kustannuksiin vaikuttavia tekijöitä.

Miksi hakukoneopimointi meiltä?

Hakukoneoptimointi ei tulisi olla yrityksellesi kuluerä vaan sijoitus tehokkaamman liiketoiminnan puolesta ja juuri sellaisena me siihen suhtaudumme. Teemme kartoituksen yrityksellesi tärkeiden avainsanojen pohjalta ja toteutamme ratkaisun, jolla saatte lisää myyntiä kotisivujenne kautta!

Mitä hakukoneoptimointi maksaa?

Hinnoittelumme perustuu tehtävän työn määrään. Hakukoneoptimointi on jatkuva prosessi, jonka tarkoituksena on saada pitkäaikaisia tuloksia. Hakukoneoptimoinnin aluksi kartoitamme tilanteesi ja sovimme tavoitteista ja sovimme yhdessä kuukausittaisista toimenpiteistä sekä tuntimäärästä, jonka käytämme hakukoneoptimointiinne kuukausittain.

Suuret hakukoneet, kuten Google tekevät jatkuvasti päivityksiä algorytmeihinsä palvellakseen käyttäjiä paremmin tarjoamalla mahdollisimman osuvia hakutuloksia. Ulkoistamalla hakukoneoptimoinnin meille pidämme huolen, että hakukoneoptimointistrategiasi on aina hakukoneiden uusimpien asetusten tasalla.

Miten hakukoneoptimointi tapahtuu?

Hakukoneoptimointi aloitetaan lähtötilanteen kartoituksella, jossa kartoitetaan miten yrityksenne tällä hetkellä löytyy käytetyimmistä hakukoneista, kun palveluitanne ja tuotteitanne etsitään. Asetumme siis asiakkaanne kenkiin, joka on etsimässä palveluanne ja selvitämme, kuinka helposti teidän yrityksenne löytyy.

Kun nykyinen tilanne on kartoitettu tehdään hakukoneoptimointia varten toimintasuunnitelma, jossa määritetään paljonko hakukoneoptimointi vaatii työtä ja mitä toimenpiteitä hakukoneoptimointia varten täytyy tehdä, jotta sijoituksia pystytään parantamaan. Hakukoneoptimointi saattaa vaatia merkittäviä muutoksia yrityksenne kotisivuille tai verkkokauppaan tai jopa niiden täydellisen uudistuksen jos esimerkiksi kotisivujen tekninen toteutus on puutteellinen tai vanhanaikainen, että jo pelkästään sen vuoksi hyvän sijoituksen saaminen hakukoneissa on mahdotonta.

Miten hakukoneoptimoinnin tuloksia mitataan?

Hakukoneoptimointi on mitattavissa ja sen tuloksia pystytään analysoimaan lähes yhtä kattavasti, kuin digimarkkinoinnin tuloksia. Alkukartoituksessa, eli ennen kuin varsinainen hakukoneoptimointi aloitetaan asennamme sivustollenne Google Analytics-kävijäseurannan, jonka avulla pystytään seuramaan paljonko hakukoneptimointi kasvattaa sivustonne kävijämäärää sekä sitä mitä kotisivuillenne saapuvat kävijät tekevät sivustollanne.