Artikkelit

Google AdWords on nyt Google Ads

Google Ads

Google AdWords, –  jatkossa Google Ads – on monelle entuudestaan tuttu ja osalle täysin vieras digitaalisen markkinoinnin kanava. Lyhykäisyydessään Google-mainonta mahdollistaa mainonnan Googlen hakukoneessa yrityksellesi tärkeillä hakusanoilla, eli toisin sanoen kun palveluitanne etsitään.

En kuitenkaan käytä tätä kirjoitusta Google-mainonnan tarkempaan esittelyyn, joten mikäli Google-mainonta ei ole sinulle vielä entuudestaan tuttu saat lisätietoa Google-mainonnasta tästä.

Alkukesästä 2018 Google ilmoitti tekevänsä uudelleenbrändäyksen tutuille palveluilleen, kuten Google AdWords-mainonnalle, Google Display-mainonnalle ja Google Analytics-seurantajärjestelmälle. Tämä tarkoittaa uusia logoja, nimiä sekä muutoksia järjestelmien ulkoasuun. Käydään tässä kirjoituksessa läpi ensisijaisesti mikä muuttuu Google-mainonnan osalta ja miten se vaikuttaa juuri sinun yritykseesi.

Google AdWords on nyt Google Ads

Kyllä, vanha kunnon Google AdWords, joka on ollut toiminnassa vuodesta 2000 kulkee jatkossa nimellä Google Ads. Ensimmäiset mainokset Googlessa näkivät päivänvalon 18 vuotta tämän kirjoittamisesta ja paljon on edistytty niistä ajoista. Ensimmäisiä mainoksia ei edes pahemmin eritelty mainoksina, joten myös mainonnan klikkausasteet olivat aivan pilvissä, kun taas kulut minimissä. Käytännössä siis kuka tahansa sai millä tahansa haulla oman yrityksensä esille aivan riippumatta laskeutumissivusta tai muistakaan muuttujista, joilla nykyään taas on vähintäänkin yhtä suuri osa Google-mainonnan toteutuksessa kuin itse mainosten tuottamisella.

Nykyinen Google-mainonta taas on kehitetty vastaamaan paremmin kuluttajan, eli sinun asiakkaasi tarpeita ja keskittyykin siihen, että kuluttajat löytäisivät mahdollisimman helposti oikeat tuotteet ja palvelut. Tämä tarkoittaa sitä, että koko kokonaisuus aina avainsanojen laatimisesta ja mainosteksteistä laskeutumissivun sisältöön ratkaisee mainonnan tehokkuuden.

Google Ads tuo mukanaan mainostajille uusia työkaluja, kuten muistiinpanojen tai kommenttien lisäys mainostilillä kampanjoihin ja mainoksiin, joka tarjoaa entistä paremmat mahdollisuudet viestintään ja raportointiin erityisesti Google-mainontaan erikoistuneen mainostoimiston, kuten KuuselaMedian sekä mainostajan välillä. Myös mainonnan raportointiin tulee uusia hyvinkin merkittäviä uudistuksia, jotka mahdollistavat paremman mainonnan tuottavuuden mittauksen.

Google Ads kattaa jatkossa myös kaikki muut Google tarjoamat markkinointikanavat, kuten Google Display ja YouTube-mainonnan.

Mitä Google Ads maksaa?

Google Ads hinta ei tule muuttumaan uudistuksien myötä. Pikemminkin Google Ads-mainonnan hinnoittelu tulee jatkossa olemaan entistä paremmin tuloksiin sidonnainen ja auttaa sinua mainostajana mittaamaan paremmin mainonnan tuottavuutta ja tekemään toimenpiteitä, joilla voidaan laskea Google Ads-mainonnan klikkaus- ja konversiokohtaisia kustannuksia ja saada parempi vastine mainoseuroillesi.

Suosittelemme ja myös Google suosittelee edelleen, että hyödynnätte mainonnassa Google-mainontaan erikoistunutta kumppania. Täten säästätte omaa aikaanne ja varmistatte, että saatte parhaan mahdollisen vastineen mainoseuroillenne.

Pyydä tarjous Google-mainonnan hallinnoinnista tästä!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *