Gmail-mainonta.

Gmail-mainonnan avulla tavoitat Gmailin käyttäjät tehokkaasti. Gmail-mainonta soveltuu erityisesti verkkokauppiaille ja muille fyysisiä tuotteita myyville yrityksille sen kattavien tuotekatalogi-mainosmuotojen ansiosta.

Gmail-mainonta mahdollistaa mainosten kohdistamisen maailman suosituimman sähköpostipalvelun käyttäjille. Mainonnan kohdistus tapahtuu Googlen mainostustyökalujen äärimmäisen tehokkaiden kohdistustapojen avulla. Gmail-mainonta on kustannustehokas tapa tavoittaa yrityksesi kohdeyleisö huomiota herättävillä mainoksilla ja maksat vain, kun mainoksiisi reagoidaan.

Gmail-mainonnan kohdistus.

Gmail-mainonta kohdennetaan palveluistasi tai tuotteistasi kiinnostuneille henkilöille heidän hiljattain tarkastelemiensa aiheiden, tuotteiden ja sivujen perusteella tai heidän Google hakujensa perusteella. Lisäksi Gmail-mainonnan kohdennuksessa voidaan hyödyntää sijainnin, sukupuolen, iän sekä vanhemmuuden tilan perusteella kohdennusta. Gmail-mainonta muiden digimarkkinointikanavien tavoin mahdollistaa myös retargeting mainonnan, eli mainonnan kohdentamisen hiljattain sivustollasi vierailleille. Myös yhteystietojen, kuten sähköpostiosoitteiden perusteella mainonnan kohdennus on loistava tapa varmistaa, että mainoksesi tavoittavat juuri oikeat henkilöt.

Gmail-mainonnan hinta.

Gmail-mainonnan avulla kohdeyleisöösi kuuluva käyttäjä näkee mainoksesi sähköpostissaan ja maksat vain, kun hän reagoi mainokseeen, eli pelkkä mainoksen näyttäminen ei maksa mitään. Gmail-mainos koostuu aina pienemmästä tiivistetystä mainoksesta, joka koostuu yrityksesi logosta, lyhyestä mainostekstistä sekä toimintokehoitteesta. Tiivistettyä mainosta klikkaamalla käyttäjälle voidaan näyttää esimerkiksi lisätietoa yhdestä tai useammasta tuotteesta kuvien, tekstin sekä toimintopainikkeiden muodossa.

Gmail-mainonnan soveltuvuus.

Gmail-mainonta sopii loistavasti ensisijaisesti tuotteiden markkinointiin selkeän ja verkkokauppamaisen asettelunsa vuoksi. Esimerkiksi verkkokaupan myynnin tehostamiseen Gmail-mainonta sopii loistavasti. Gmail-mainoksessa pystytäänkin esimerkiksi näyttämään kohdeyleisölle verkkokaupassa olevia heitä potentiaalisesti kiinnostavia tuotteita ja ohjata heidät suoraan Gmailista tekemään tilaus kaupassasi.