Facebook-mainonta

Näin Facebook-mainonnan aloitus tapahtuu

Facebook-mainonnan aloitus on yksinkertaista ja lähes kuka tahansa voi Facebook-mainonnan hoitaa itsekin. Tarvitset vain Facebook-tilin, yrityssivun yrityksellesi ja mainostilin. Kuitenkin, kun halutaan tehdä tehokkaampaa ja tuloshakuisempaa markkinointia on erittäin suositeltavaa antaa Facebook-mainonnan hallinnointi ammattilaiselle.

Näin aloitus etenee:

  1. Määritetään kenelle halutaan mainostaa ja mihin haluamme näitä henkilöitä rohkaista
  2. Luodaan kohderyhmät hyödyntäen Facebook-mainonnan kohdennuskriteereitä
  3. Valitaan tavoitteeseen sopivat mainosmuodot ja suunnitellaan mainokset
  4. Asennetaan tarvittavat analytiikkatyökalut tulosten seurantaa varten
  5. Julkaistaan kampanja

Miksi Facebook-mainonta kannattaa?

Facebook on yksi suosituimmista sosiaalisen median alustoista. Facebookissa on yksistään Suomessa ~3 miljoonaa käyttäjää ja lähes 3 miljardia käyttäjää yhteensä. Facebook-mainonta on edullinen, mutta äärimmäisen tehokas tapa tavoittaa uusia asiakkaita, saada näkyvyyttä yrityksellesi sekä ohjata kävijöitä kotisivuillesi. Mainonta kohdennetaan suosituissa sosiaalisen median kanavissa, kuten Facebookissa ja Instagramissa yrityksesi kohderyhmälle. 

Facebook-mainonnan kohdennus avaa rajattomasti mahdollisuuksia

Facebook-mainonta tavoittaa kohdeyleisösi erittäin tehokkaasti yksityiskohtaisten kohdennusmahdollisuuksien ansiosta. Mainonta kohdennetaan esimerkiksi iän, sukupuolen, kiinnostuksen kohteiden, ammatin, harrastusten, käyttäytymisen sekä monen muun tiedon perusteella. Mainonnan kohdennuksessa voidaan hyödyntää myös olemassa olevaa yhteystietorekisteriä ja kohdentaa mainontaa esimerkiksi CRM-järjestelmästänne saatujen tietojen perusteella tai luoda kohdeyleisöjä jotka koostuvat samankaltaisista käyttäjistä, kun verkkokauppasi tilaajat. Jätä yhteydenottopyyntö tai kysy lisää chatissa!

Facebook-mainonnalla on tulostakuu

Facebook-mainonnan hinta on aina sidottu tulokseen. Maksat mainonnasta näyttökertojen, tavoitettujen henkilöiden tai klikkausten perusteella riippuen markkinoinnin tavoitteesta. Tämä tekee myös mainonnan tuloksista helposti ennakoitavia ja tiedät paljonko mainontaan kannattaa investoida saavuttaaksesi tavoitteenne.

Facebook-mainonnan tulokset ovat todennettavissa

Riippumatta yrityksenne koosta haluatte varmasti tietää mitä mainontaan tehdyt investoinnit yrityksellenne tuottavat. Facebook-mainonta oikein toteutettuna kertoo tarkalleen paljonko mainonta yrityksellenne tuottaa, mitkä mainokset, kohdeyleisöt ja kampanjat toimivat parhaiten, eli suomeksi – kenelle kannattaa mainostaa, jotta saadaan paras vastine sijoitetulle budjetille.

Paljonko Facebook-mainonta maksaa?

Facebook-mainonta maksaa juuri sen verran, kuin sinulle sopii. Kuitenkaan pienellä mainosbudjetilla on myöskään turha odottaa massiivisia tuloksia. Sosiaalisen median mainonnalle asetetaan kuukausittainen mainosbudjetti, jota ei ylitetä. Mainonnan hinta on aina sidottu tuloksiin, jolloin Facebook-mainonta pystytään oikein mitattuna ja hallinnoituna pitämään tuottavana.

Sosiaalisen median mainonnan kokonaishinta muodostuu mainoskuluista sekä mainostoimiston hallinnointipalkkiosta. Sosiaalisen median mainonta on mahdollista aloittaa pienelläkin budjetilla, jota kasvatetaan tarpeen ja tuloksien mukaan. Tutustu valmiiksi paketoituihin kuukausimaksullisiin palveluihimme katsomalla ajantasainen hinnastomme.