Aihekohtainen hakukoneoptimointi vs. Avainsanakohtainen hakukoneoptimointi

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Artikkelin sisältö

Mitä on hakukoneoptimointi?

Hakukoneoptimointi tarkoittaa yrityksen kotisivujen sijoituksen parantamista hakukoneissa, kuten Googlessa, Bingissä ja Yahoossa.

Sijoitukseen voidaan vaikuttaa sivuston rakenteella, sisällön asettelulla, sisällön laadulla, teknisellä toteutuksella, sivuston turvallisuudella, aktiivisella sisällöntuotannolla sekä monilla muilla tekijöillä.

Hakukoneoptimoinnin heikkoutena usein hakusanamainontaan verrattuna pidetään sitä, ettei hakukoneoptimointia pystytä toteuttamaan järkevästi riittävän useilla avainsanoilla, jotta sivuston käyttäjäkokemus säilyy sujuvana ja sivusto tuottaa edelleen asiakaskontakteja.

Avainsanakohtainen hakukoneoptimointi.

Hakukoneoptimointi yksittäisten avainsanojen mukaan on toimiva ratkaisu, jos yrityksesi palvelut voidaan tiivistää yhteen hakulausekemuotoon.

Esimerkiksi jos haluat edistää yrityksesi näkyvyyttä, kun etsitään hakukoneoptimoinnille tekijää Turusta on totta kai ensisijainen avainsana:

Hakukoneoptimointi Turku

Vaikka tämä on tärkein hakulauseke, johon sinun tulisi panostaa voisi yrityksellesi tärkeää olla esillä myös esimerkiksi seuraavilla hauilla:

Hakukoneoptimointiyritys Turussa

Hakukoneoptimointia Turussa

Google Hakukoneoptimointi Turku

Google näkyvyyden parantaminen

Kuinka parantaa yrityksen näkyvyyttä Googlessa?

Hakukoneoptimointi näin monilla avainsanoilla samalle sivustolle on erittäin haastavaa kun samalla halutaan säilyttää hyvä käyttäjäkokemus sivustolla vieraileville.

Aihekohtainen hakukoneoptimointi.

Aihekohtainen hakukoneoptimointi tarkoittaa hakukoneoptimointistrategian laatimisen silmällä pitäen laajempaa listaa eri hakulausekemuotoja, jotka kaikki ovat yritykselle tärkeitä.

Aihekohtaisessa hakukoneoptimoinnista tärkeässä roolissa on aktiivinen sisällöntuotanto sivustolle. Sisällöntuotannossa keskitytään esimerkiksi aina vain 1-3 avainsanamuotoom per sivustolle lisätty artikkeli.

Aihekohtainen hakukoneoptimointi kuitenkin vaatii sitoutumista ja aktiivista sisällöntuotantoa, jotta hakukoneoptimointi tuottaa tulosta, joten mikäli yrityksesi tiimistä ei löydy Hakukoneoptimoinnin ammattilaista, jolla on aikaa ja resursseja keskittyä useita tunteja viikossa hakukoneoptimointiinne kannattaa hakukoneoptimointiin palkata ammattilainen.

Pyydä tarjous hakukoneoptimoinnista tästä.

Verkkokauppa mielessä?

Varaa maksuton WooCommercen esittely