3 vinkkiä asiakashankintaan Snapchatin avulla.

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Artikkelin sisältö

Snapchat on sosiaalisen median palvelu, jonka keskeisin käyttötapa on kuvatekstein, emojein ja filtterein höystettyjen kuva- tai videopäivitysten julkaiseminen reaaliajassa.

Näiden ominaisuuksien vuoksi Snapchat ei ehkä ole se kaikkein totisin sosiaalisen median kanavista ja hyvä niin, koska se mahdollistaa asiakkaidesi tavoittamisen ihmisläheisellä ja jopa humoristisella sisällöllä. Snapchat mahdollistaa persoonallisen, “kulissien takaa” kuvatun sisällön julkaisemista asiakkaidesi silmien eteen.

Vaikka Snapchatin markkinointikanavat eivät vielä ole avoinna Suomessa – on kuitenkin Snapchat äärimmäisen tehokas asiakashankinta ja brändäys työkalu. Snapchatilla tavoitat kerralla isompia kohdeyleisöjä tai voit käyttää sitä yksittäisten asiakkaiden lähestymiseen mieleenpainuvalla tavalla.

Näillä kolmella tavalla rakennat arvoa Snapchatin avulla:

  1. “Behind the scenes”. Erityisesti viime vuosin on kiinnostus herännyt yhä enemmän siihen mitä tapahtuu kulissien takana. Miltä näyttää elokuvastudiolla kuvausten aikana? Mitä tapahtuu mainoskatkojen aikana? Mitä tapahtuu studiolla, kun tehdään musiikkia? Miten maalarin taideteos etenee vaihe vaiheelta? Miltä mainostoimiston arki näyttää? Hyödynnä tätä omassa toiminnassasi ja saat asiakkaasi kiinnostumaan tuotteistasi ja palveluistasi aivan uudella tavalla.
  2. Tavoitteellisuus. Siinä missä kaikella markkinoinnilla on tavoitteita on myös Snapchatin käytöllä. Kehoita seuraajiasi menemään sivustollesi, soittamaan tai laittamaan snäppia sinulle, käymään liikkeessäsi, kerro heille uusimmasta blogi kirjoituksestasi tai tarjouksistasi.
  3. Vuorovaikutus. Älä laske pelkästään sen varaan, että asiakkaasi seuraavat sinua vaan seuraa heitä takaisin. Pyydä heitä lähettämään sinulle snäppejä ja vastaa niihin.

Haluaisitko kuulla lisää Snapchatin hyödyistä ja oppia hyödyntämään Snapchattia omassa liiketoiminnassasi? Täytä alla oleva lomake niin olemme sinuun yhteydessä.

Verkkokauppa mielessä?

Varaa maksuton WooCommercen esittely