Brändinäkyvyys kuntoon monikanavamarkkinoinnilla.

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Artikkelin sisältö

Brändinäkyvyys on yritykselle yksi tärkeimpiä asioita. Markkinointi usein jaetaan joko näkyvyyttä tavoittelevaan tai konversiokeskeiseen suoraan myyntiin keskittyvään markkinointiin. Molemmat ovat yritykselle elintärkeitä ja näiden sopivan tasapainon löytäminen on usein tilanne, joka tuo mainoseuroille parhaan vastineen. Se missä tämä tasapaino saavutetaan on usein hyvin toimialasta riippuvainen ja vaatii asiantuntemusta sekä mainonnan optimointityötä.

Esimerkiksi verkkokauppialle konversioasteen seuranta mainonnassa on merkittävästi tärkeämpää, kuin kahvilalle. Kahvilalle taas paikallinen näkyvyys oikeissa kanavissa tuo todennäköisesti paremman tuloksen, kuin mahdollisimman kattavaan näkyvyyteen keskittyminen verkkokauppiaalla.

Brändinäkyvyys kuntoon? Keskity hintaan.

Samoin, kuin tietysti sivustokävijöitä tai konversioita tavoittelevassa mainonnassa ratkaisee toteutuneen tavoitteen hinta hyvin pitkälti sen onko mainonta tuottavaa vai ei – täytyy näkyyvyyttä tavoiteltaessa myös keskittyä ehdottomasti siihen, miten voit ostaa näkyvyyden mahdollisimman edullisesti, mutta silti oikeista kanavista.

Tämä ei tarkoita sitä, että keskittyisit ostamaan näkyvyyttä edullisista medioista tai alustoilta vaan, sitä miten pystyt haluamillasi alustoilla saamaan haluamasi määrän näkyvyyttä mahdollisiman edullisesti. Tämä totta kai vaatii aikaa, sillä sinun täytyy seurata ja optimoida mainontasi kehitystä ja usein kannattaakin antaa mainonnan hallinnointi alan ammattilaiselle.

Mitä seurata brändinäkyvyys kampanjaa toteutettaessa?

Usein brändinäkyvyys kampanjaa toteutettaessa asiaa lähestytään juuri siitä kulmasta, että pyritään ostamaan mahdollisimman paljon näkyvyyttä yritykselle eli mahdollisimman paljon mainosten näyttökertoja. Brändinäkyvyys kampanjaa rakennettaessa ja hallinnoitaessa on kuitenkin pelkkien näyttökertojen lisäksi useita muita seurattavia asioita, jotka ratkaisevat miten kampanja toimii.

  1. Sitouttaminen. Sitoutuuko kohdeyleisösi mainontaa? Katsovatko he mahdollisen kampanjaan liittyvän videomainoksen kokonaan vai selataanko mainosten ohi kiinnittämättä niihin huomiota. Jos haluat olla asiakkaidesi mielessä, täytyy sinun keskittyä siihen, että he myös huomaavat mainoksesi.
  2. Vuorovaikutus. Vuoravaikutatko kohdeyleisösi kanssa? Kaikilla alustoilla tämä ei tietenkään ole mahdollista, mutta mainonnan tulisi keskittyä vuorovaikuttamaan kohdeyleisösi kanssa. Avaamaan keskusteluja ja kertoa yrityksesi tarinaa.
  3. Sivustokävijät ja sisällön tuotanto. Vaikkakaan sivustokävijöiden hankinta ei ole näkyvyyttä tavoiteltaessa aina ensisijiainen tavoite on sitä myöskin syytä seurata. Seuraa paljonko mahdollisesti sivustosi kävijämäärä kasvaa kampanjan aikana ja mistä kanavista liikennettä tulee. Varmista myös, että sivustollasi on laadukasta ja kävijöitä sitouttavaa sisältöä.

Haluatko lisätietoa siitä, miten saat yrityksellesi kustannustehokkaasti näkyvyyttä? Ota yhteyttä markkinoinnin ammattilaisiimme ja kysy lisää!

Kuusela
Kuusela

Täytä lomake niin olen sinuun yhteydessä